Katedra Filologii Klasycznej ul. Wita Stwosza 55

80-952 Gdańsk Oliwa

tel. (058) 523 22 38

e-mail: katfklas@ug.edu.pl

Gdańsk, dn. 13 III 2018 r.

 

Szanowni Państwo,

na Państwa ręce przekazujemy informację o grze miejskiej Śladami Owidiusza w Gdańsku organizowanej przez Katedrę Filologii Klasycznej Uniwersytetu Gdańskiego przy współpracy z Muzeum Narodowym w Gdańsku i Muzeum Gdańska. W 2018 r. mija 2000 lat od śmieci jednego z największych poetów rzymskich, Publiusza Owidiusza Nazona. Dlatego też w wielu polskich miastach, ale i europejskich, w tym również w Gdańsku, 24 marca (sobota) będziemy świętować tę rocznicę.

Niezwykle miło jest nam zatem zaprosić Uczniów Państwa szkoły wraz z Rodzicami  do wzięcia udziału w tych obchodach, które w Gdańsku postanowiliśmy ubrać w ramy gry edukacyjnej, która może okazać się zarówno dobrą zabawą, jak i sposobnością do sprawdzenia swojej wiedzy z zakresu mitologii Greków i Rzymian.

Gra odbędzie się w dniu 24 marca 2018 r. (sobota) w rejonie Starego Miasta w godzinach 10.00-14.00 (przewidywany czas trwania rozgrywki 2-2,5 godziny).

Pozostaje nam zatem żywić głęboką nadzieję, że zechcą Państwo świętować razem z nami pamięć o Publiusz Owidiuszu Nazonie.

Z poważaniem
koordynatorzy konkursu:
dr Grzegorz Kotłowski        dr Jacek Pokrzywnicki    dr Agnieszka Witczak     mgr Elżbieta Starek

 

Śladami Owidiusza w Gdańsku

Czas gry: 2-2,5 godz.

Liczba uczestników: grupy rodzinne

Cel gry: zapoznanie uczestników z mitologią Greków i Rzymian poprzez dzieło rzymskiego poety Owidiusza zatytułowane Przemiany (Metamorfozy).

Fabuła gry: uczestnicy wcielają się w detektywów, którzy poszukują bóstw antycznych ukrytych w przestrzeni miejskiej Gdańska. W poszczególnych punktach agenci przydzielają uczestnikom zadania, za które ci otrzymują fragment fresku przedstawiającego 12 bogów olimpijskich.

Start i meta: początek gry znajduje się przy Złotej Bramie na ul. Długiej. Tutaj gracze otrzymują kartę gry, czyli czarnobiały obrazek, oraz mapę gry z punktami do odwiedzenia (UWAGA: kolejność odwiedzania punktów jest DOWOLNA).

Zadaniem graczy jest stawienie się w oznaczonych na mapce punktach, gdzie prowadzący grę wręczą im kartę z zadaniami. Po ich wykonaniu i podaniu haseł uczestnicy otrzymają kolorowy fragment obrazu, który muszą przykleić w odpowiednim miejscu na karcie gry. Poszczególne punkty gry można odwiedzać w dowolnej kolejności. Zwycięża ten, kto w najkrótszym czasie zbierze wszystkie kolorowe elementy obrazu i dotrze do mety, która znajduje się również przy Złotej Bramie.

 

Incipiamus!