Wieczór andrzejkowy zbliża się wielkimi krokami. W tym roku nie będziemy bawili się wspólnie, dlatego przygotowałyśmy dla Was zestaw gier i zabaw dla całej rodziny. Mamy nadzieję, że będziecie się świetnie bawić, a na Waszych twarzach zagości uśmiech.

Andrzejkowy wyścig butów:

To jedna z najpopularniejszych andrzejkowych zabaw. Jakie są zasady? Banalnie proste! Każdy uczestnik zabawy ściąga buty i zabiera jeden z nich ze sobą. Tworzymy kolejkę i zaczynamy wyścig od jednego, skrajnego końca pokoju do drugiego. Ostatnia osoba z kolejki przybiega na początek, kładzie swój but w ustawionym rzędzie i posuwa się do tyłu. Zabawa trwa do momentu postawienia ostatniego buta, który zmieści się w rzędzie. Osoba, która jako ostatnia położyła but, będzie mogła liczyć na to, że spełnią się jej marzenia.

Rzut monetą:

Wystarczy przygotować jakąkolwiek monetę. Może być to grosik, dwa lub pięć groszy. Każdy uczestnik ustawia się w kolejce, trzymając monetę w ręce. Kiedy nadejdzie jego kolej, próbuje wrzucić monetę do oddalonej miski. Jeżeli znajdzie się ona w środku, wówczas spełnią się jego marzenia.

Wbijanie szpilki w serce

Potrzebne będą dwa duże serduszka z papieru. Na nich wypisujemy dowolne imiona. Na jednym sercu mają być to imiona męskie, natomiast na drugim – imiona żeńskie. Robimy to w sposób nieuporządkowany tak, aby serce było zapełnione różnymi imionami. Uczestnik bierze do ręki szpilkę po czym wbija ją w dowolne miejsce na sercu. To imię, które zostanie przebite, będzie oznaczało imię przyszłego męża/żony.

Wróżenie z jabłek

Do tej zabawy wystarczy kilka jabłek i bezpieczna obieraczka. Ostrugane skórki po jabłku wrzucamy na siebie, po czym próbujemy rozszyfrować z nich pierwszą literę imienia przyszłego męża/żony, która powstała na podłodze. Zabawa ma dodatkowy atut, ponieważ po skończonych zawodach można zjeść obrane jabłka.

Zabawa w kubeczki 

Jedna z najpopularniejszych zabaw. Wystarczy przygotować 4-5 kubeczków i położyć pod nimi:

  • Monetę (wzbogacenie się),
  • Pierścionek (Szybki ślub),
  • Kluczyk (Nowy dom),
  • Samochodzik (Podróż)
  • Kostkę cukru (Szczęśliwe życie),
  • Serduszko (Zakochanie),
  • Klocek (Nowe zabawki)

Kubeczków może być dowolna ilość.

Zapałki

Wysypcie zapałki na stół i wspólnie spróbujcie odczytać kilka konkretnych liter. Jeśli się nie da, to wysypcie ponownie. Każda litera ma przyporządkowaną wróżbę na najbliższą przyszłość np. A – atrakcja, B – bajka, C – ciastko itd.

A – atrakcja (wesołe miasteczko),

B – bajka,

C – ciastko,

D – drzewo (wejdziesz na drzewo),

E – ekran (nudy przed telewizorem),

F – farby (będziesz sławnym malarzem),

G – gitara (spodoba ci się jakaś piosenka),

H – hulajnoga,

I – igła (będziesz miał dziurę w spodniach),

J – jajko (dostaniesz jajko niespodziankę),

K – kogut (obudzisz się bardzo wcześnie rano),

L – lody (ktoś zaprosi Cię na lody)

Ł – łopata (znajdziesz skarb),

M – miłość (zakochasz się),

N – noga (potkniesz się),

O – okno (umyjesz okno),

P – picie (rozlejesz)

R – rysunek (wygrasz konkurs plastyczny),

S – spanie (zaśpisz na zdalne lekcje),

T – tulenie (przytul kogoś),

U – uśmiech (uśmiechnij się),

W – wakacje będą wspaniałe,

Y – Yeti (poznasz go przy najbliższym wyjeździe w góry),

Z – Zorro (oddasz coś biednym).

Losowanie kolorów

Uczestnicy zabawy siedzą w kręgu i losują karteczki w sześciu kolorach. Osoba, którzy wylosowała dany kolor wstaje, a „wróżka” czyta przestrogi na przyszłość, odpowiadające kolorom wylosowanych kartek. I tak:

czerwony – Oj, te zgubne słodkości! Jeśli nie ograniczysz batoników i cukierków to w przyszłości będziesz musiał być częstym gościem u dentysty.

zielony – Bądź ostrożny w drodze do szkoły.

żółty – Bardziej dbaj o swoje zdrowie, cieplej się ubieraj.

niebieski – Pilnuj swoich rzeczy, bo w powietrzu czai się zguba.

biały – Pijesz za mało mleka!

czarny – Unikaj nieporozumień, a wszystko będzie wokół radosne i kolorowe.

Butelka

Będziecie potrzebować: kolorowy karton, nożyczki, butelkę, farby do szkła, markery, pisaki

Wykonanie zabawy: z kartonu wytnijcie koło i podzielcie na sześć części. Na każdej części koła zamieśćcie andrzejkową wróżbę. Na butelce można namalować „magiczne” znaki.

Kiedy zaczarowane koło jest gotowe uczestnik zabawy kręci butelką i odczytuje wróżby. Wróżbę wskazuje szyjka butelki.

Wróżby:

– czeka cię niespodziewany, ale udany wyjazd

– niedługo wizyta u dentysty

– niebawem dostaniesz śliczny prezent

– czeka cię miłą niespodzianka

– zaprzyjaźnisz się z nową osobą

– wygrasz nagrodę w konkursie

 

Data Urodzenia

Każdy uczestnik oblicza swoją urodzinową cyfrę i wtedy może dowiedzieć się więcej o swoim charakterze i usposobieniu.

Przykład obliczenia wróżby z daty urodzenia:

29.12.2002: 2+9+1+2+2+0+0+2 = 18 = 1+8 = 9

Wróżka odczytuje charakterystykę każdej cyfry:

„1” Cichy i spokojny, ale też sumienny i obowiązkowy. Kiedy już wybierze zamierzony cel, dąży do niego wytrwale. Nie sprawia problemów wychowawczych, starannie prowadzi zeszyty, pilnie notuje wiadomości, zawsze ma odrobione lekcje. Uczeń idealny! Lubiany przez nauczycieli za sumienność, nie lubi jednak robić więcej niż musi. Bardzo często „Jedynki” mają uzdolnienia artystyczne.

„2” Dobry uczeń.  Łagodny, uprzejmy, ale skryty, żyjący często w świecie własnych planów i marzeń. Szkoła nie jest jego pasją, ale nie ma  żadnych problemów w nauce, a dzięki wrażliwości i miłości do czytania, najlepiej czuje się na przedmiotach humanistycznych – języku polskim i historii. Nie ma wielu przyjaciół i chodzi własnymi drogami, ale dla osób, które wzbudzą jego zaufanie jest bardzo koleżeński i uczynny.

„3” Klasowa gaduła . Zadaje mnóstwo pytań, bierze udział we wszystkich dyskusjach. Ciekawski i dociekliwy  i zawsze uśmiechnięty, co owocuje sympatią kolegów i nauczycieli. Ci ostatni zwykle starają się utemperować jego szaloną naturę, zwykle bezskutecznie… Interesuje się nowymi technologiami, ciekawostkami, wszystkim, co intrygujące i tajemnicze. „Trójkę” charakteryzuje doskonała pamięć i zdolności aktorskie.

„4” To osoba dobra, myśląca, obdarzona zdrowym rozsądkiem i lubiącą ruch na świeżym powietrzu. W szkolnych murach nie czuje się najlepiej,  ulubionym przedmiotem jest wychowanie fizyczne. Elokwencja i bystrość sprawiają jednak, że wszelkie testy i egzaminy zaliczają bez problemu. Otwarte na ludzi i koleżeńskie, szybko zyskują sympatię kolegów i nauczycieli. Są wrażliwe na zło i krzywdę – chętnie pomagają w schroniskach dla zwierząt, dbają o czystość środowiska.

„5” Szkolny łobuziak, który zrobi wszystko, żeby w szkole się nie nudzić.  Osoba ruchliwa i uparta, ale inteligentna i wszechstronnie uzdolniona. Jeśli lubi jakiś przedmiot, poświęca się mu całkowicie i osiąga doskonałe efekty, także na konkursach i olimpiadach. Ma oryginalne poczucie humoru, potrafi stworzyć karykaturę kolegi czy nauczyciela. Lubiany, wszędobylski i energiczny.

„6” Uczciwy, skromny, towarzyski i otwarty na innych. W klasie unika spięć i konfliktów. Nauka to dla niego przyjemność, choć często towarzyszą jej stresy „przedsprawdzianowe”. Posiada poczucie obowiązku, nie skuszą go wagary czy psikusy robione kolegom i nauczycielom. Wszystko co robi, wykonuje z pasją i zaangażowaniem. Jeśli jednak przedmiot go nudzi, to za nic nie będzie chciał się go uczyć.

„7” Uczy się sumiennie, ale nie dla stopni i wyróżnień, wybiera sobie ulubione przedmioty i na nich skupia całą uwagę. Ma naturę samotnika, nie lubi szkolnych imprez ani publicznych wystąpień. Nauczyciele doceniają go za obowiązkowość i upór w obronie własnych poglądów, przyjaciele – za lojalność i wierność.

„8” W życiu i szkole kieruje się emocjami. Do nauki podchodzi z pasją, wszystko go interesuje, jest ambitny i dociekliwy. Bierze aktywny udział w życiu szkoły, działa w samorządzie, chętnie wyjeżdża na szkolne wycieczki, rajdy, pomaga w ich organizacji. Nie lubi jednak rywalizacji, dlatego zawody sportowe nie są jego mocną stroną. Jest  bardzo krytyczny wobec siebie i niepowodzenia szybko go zniechęcają.

„9” Ambitny i zdolny. Uwielbia być w centrum uwagi, chciałby być klasowym przywódcą i we wszystkim być najlepszy. Lubi szkołę, bo może się w niej wykazać, zabłysnąć polotem i inteligencją. Bierze udział we wszystkich apelach i uroczystościach, dobrze się uczy i uwielbia poznawać nowych ludzi. Jest uczynnym kolegą, pomaga słabszym, mimo zabiegania zawsze znajduje czas na rozmowę.

 

Kram z marzeniami

Na stoliku leżą karteczki w kształcie gwiazd. Uczestnicy losują jedną gwiazdkę i odczytują ukryty na odwrotnej stronie napis. Propozycje wróżb:

  1. Zostaniesz słynnym sportowcem i będziesz niósł znicz olimpijski;
  2. Zostaniesz gwiazdą filmową i zmieszasz w Hollywood;
  3. Będziesz najbogatszym człowiekiem na świecie;
  4. Zostaniesz dyrektorem naszej szkoły;
  5. Zostaniesz miss/misterem świata;
  6. Zaśpiewasz w szansie na sukces;
  7. Zjesz obiad z Adamem Małyszem;
  8. Wygrasz główną nagrodę w Toto Lotku
  9. Przez cały rok będziesz miał/miała wielkie szczęście;

 

Życzymy wszystkim udanej zabawy. Mały Samorząd Uczniowski