Szanowni uczniowie, rodzice i nauczyciele! Miło nam poinformować, że w gabinecie psychologa/pedagoga (sala 4a) powstała Biblioteczka rozwoju osobistego. Zapraszamy uczniów, rodziców i nauczycieli do zapoznania sie z pozycjami książkowymi i grami, zakupionymi w ramach programu profilaktycznego finansowanego przez Miasto Gdynię. Znajdują się tam zarówno książki dla uczniów (będące „apteczką” na konkretne trudności), rodziców (kształtujące komepetncje wychowawcze) i nauczycieli (podpowiadające jak zarządzać klasą). W zasobach Biblioteczki znajdują się także topowe gry planszowe, które również mozna wypożyczyć do domu. Poniżej znajduje się spis książek i gier.
KSIĄŻKI DLA UCZNIÓW
Dzieci
-
„Co się dzieje w mojej głowie? Jak zacząć z dzieckiem rozmowę o zdrowej głowie” M. Potter
-
„Wielka księga uczuć” G. Kasdepke
-
„Moja supermoc. Spokój i uważność żabki” E. Snel
-
„Przyjaciele żyrafy. Bajki o empatii” J. Berendt, A. Ryfczyńska
-
„Self-Reg. Opowieści dla dzieci o tym jak działać gdy emocje biorą górę.” A. Stążka-Gawrysiak
-
„Duże sprawy w małych głowach” A. Kossowska
-
„Dzieci w sieci, czyli dobre maniery w Internecie” Z. Staniszewska
-
„Motylek. Pogodne i optymistyczne opowiadania o stracie, tęsknocie i dziecięcych lękach” E. Zubrzycka
-
„Garść radości, szczypta zlości” J. Tomaszewska, W. Kołyszko
-
„Złość i smok Lubomił” J. Tomaszewska, W. Kołyszko
-
„Strach i pogromca potworów” J. Tomaszewska, W. Kołyszko
-
„Smutek i zaklęte miasto” J. Tomaszewska, W. Kołyszko
-
„Zazdrość i wyscigi żółwi” J. Tomaszewska, W. Kołyszko
-
„Wstyd i latający śpiwór” J. Tomaszewska, W. Kołyszko
-
„Radość i wyspa Hopsiup” J. Tomaszewska, W. Kołyszko
-
„Cukierek dla dziadka Tadka” I. Breziova
-
„Dużo szczęścia! Krótki podręcznik przetrwania. Natychmiastowa pomoc w walce z czarnowidztwem, pechem i niepowodzeniami” C. Cross-Muller
-
„Śpij dobrze! Krótki podręcznik przetrwania. Natychmiastowa pomoc w walce z bezsennością, koszmarami i innymi nocnymi problemami” C. Croos-Muller
Młodzież
-
„Egzaminy bez spiny” E. Zubrzycka
-
„Co zrobić gdy sie martwisz” D. Huebner
-
„Co zrobić gdy sie złościsz”D. Huebner
-
„Włączyć hamulce – poradnik dla dzieci i rodziców z ADHD” P. Quinn, J. Stern
-
„Za zasłoną złości” E. Zubrzycka
-
„Tajemnice pod lupą. O czym młodzież mówi, a nie powinna. O czym młodzież nie mówi, a powinna” E. Zubrzycka
-
„Alkohol i jego tajemnice. Co musisz wiedzieć zanim dorośniesz” E. Zubrzycka
-
„Spokojna głowa! Czyli jak nie dać się stresowi” D. Keefe
-
„Czy mam depresję? I co mogę na to poradzić. Poradnik dla nastolatków” M. Parkinson
-
„Kacper dorasta” M. Peitx
-
„Maja dorasta”M. Peitx
-
„Nie poddawaj się!” E. Zubrzycka
KSIĄŻKI DLA RODZICÓW
-
„Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby do nas mówiły” A. Faber, E. Mazlish
-
„Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały. Jak słuchać, żeby do nas mówiły” A. Faber, E. Mazlish
-
„Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, by samemu życ godnie” A. Faber, E. Mazlish
-
„Dobra relacja. Skrzynka z narzędziami dla wspóczesnej rodziny” M. Musiał
-
„Daj przestrzeń i bądź blisko. Mindfulness dla rodziców i ich nastolatków” E. Snel
-
„Burza w mózgu nastolatka. Potencjał okresu dorastania” D. Siegel
-
„Jak rozwijac wiare w siebie. 35 ćwiczeń dla dzieci w wieku 3-10 lat” G. Diederichs
-
„Trudne pytania dla dorosłych. Jak rozmawiać o stracie, tęsknocie i dziecięcych lękach. Pogodnie i optymistycznie” E. Zubrzycka
-
„Jak wspierac rozwój dziecka w wieku 6-13 lat” N. Minge, K. Minge
-
„Depresja nastolatka. Poradnik dla rodziców” M. parkinson
-
„Kiedy twoja złość krzywdzi dziecko. Poradnik dla rodziców” M. McKay i.in.
-
„Lęk u dzieci. Poradnik z ćwiczeniami” R. Rapee i in.
-
„Nastolatki. Kiedy kończy się wychowanie?” J. Juul
-
„Karty pozytywnej dyscypliny, które pomogą Ci być dobrym i skutecznym rodzicem”” J. Nelsen, A. Garcia
-
„Opowieści o Czujątkach. Ćwiczenia z empatii dla dzieci i dorosłych” J. Bogudał-Borkowska
KSIĄŻKI DLA NAUCZYCIELI
-
„Kiedy pozwolić, kiedy zabronić w klasie” R. McKenzie
-
„Samoregulacja w szkole. Spokój, koncentracja, nauka” S. Shanker
-
„Ja i grupa. Trening dla uczniów” J Święcicka
-
„ADHD – zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Przewodnik dla rodziców i wychowawców” A. Bryńska i.in.
-
„Jak modelować zachowania uczniów i zarządzać klasą” P. Dix
-
„Jak mówić, żeby dzieci się uczycły w szkole i w domu. Co powinni wiedzieć rodzice i wychowawcy” A. Faber, E. Mazlish
GRY PLANSZOWE
-
Dixit
-
Pytaki
-
Cortex
-
Eksperymentuj z dzieckiem. 30 niesamowitych eksperymentów dla młodych odkrywców.
-
Czaruj z dzieckiem. 30 magicznych sztuczek dla młodych czarodziejów.
-
Góra uczuć
-
5 sekund oraz 5 sekund Junior
-
Dobble – zwierzęta
-
Gdybyś był…
-
Mistakos – walka o stołki
-
Kalejdoskop emocji dla młodzieży
-
Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie.
-
Story cubes – kości opowiesci MAX
-
Story cubes – akcje
-
Story cubes – fantazje
-
Kameleon
-
Emocje
-
Super dziecko
-
Gra na emocjach
-
Emocje – nazywam, rozumiem, wyrażam